ایران آزاد
NO DOGS ALLOWED
NO DOGS ALLOWED
اين عبارتي است كه در روزنامه نيويورك پست ذيل تصوير احمدي نژاد نوشته شده است و مربوط به تقاضاي احمدي نژاد براي بازديد از برج هاي ويران شده ماجراي 11 سپتامبر است.
برخي صاحبنظران بر اين نظرند كه وي قيافه اش به سگ نمي ماند و لذا به روزنامه مزبور ايراد گرفته اند! بنده در عكس زير نشان داده ام كه به هر حال مي توان شباهت هايي بين وي و برخي نژادهاي سگ پيدا كرد! اما اينكه بنا به ظاهراو را سگ بدانيم كمال ناجوانمردي است در حق سگ هاي وفاداري كه امروزه كارآيي شان در تامين امنيت مردم، از احمدي نژاد و همه مجموعه نيروهاي امنيتي و انتظامي بيشتر است!
گذشته از شوخي، برخي هم ميهنان از اين عمل روزنامه مزبور برآشفته اند كه اين عمل نوعي نژادپرستيست و ... اما اگر واقع بينانه به آن بنگريم، هرچند كه اين عمل چندان متمدنانه به نظر نمي رسد ، اما هيچ بوي نژادپرستي از آن به مشام نمي رسد. اصولا نژادپرست خواندن آمريكاييها، كه خود متعلق به يك نژاد خاص نيستند، غير واقع بينانه است.
اما فراموش نكنيم كه اولا: ما ايرانيان به عنوان شيعه، کافر را در ردیف خوك، سگ، بول،غايط و... عين نجاست مي دانيم! و اين جزو اعتقادات تشيع است و جنبه طنز و شوخي و ... هم ندارد! لذا اگر رنجيده ايم كه چرا روزنامه مذكورمنتخب اكثريت ما ايرانيان را سگ ناميده است، شايسته است نخست در باورهاي مذهبي و ملي خود تجديد نظري داشته باشيم! آيا در رديف سگ دانستن تنها يك ايراني مصداق نژادپرستي است يا در رديف سگ و خوك و بول و غايط و... دانستن اكثريت آمريكاييها(غيرمسلمانان) و حتي دنيا؟!!! دوما: ميليونها نفر ايراني(به هر دليل) به چنين شخصي براي اداره مملكت راي داده اند و بايستي تحمل عواقب عملكرد وي را هم داشته باشند؛ هرچند طبيعيست كه اقليتي هم كه راي نداده اند به پاي آن اكثريت مي سوزند و اين نظام طبيعت است؛ چه ما بخواهيم و چه نخواهيم!